آموزشگاه فنی حرفه ای مدرس : کامپیوتر ،حسابداری ،عمران و معماری ،عکاسی،حقوق ،نقاشی و خوشنویسی
مجتمع آموزشی مدرس

دوره آموزش ICDL

دوره آموزشی کاربر ICDL (حضوری ، آنلاین ، غیر حضوری)

  1. معرفی جامع دوره آموزشی ICDL
  2. آموزش ICDL فنی حرفه ای
  3. سرفصل های استاندارد کاربر ICDL
  4. دوره آموزش ICDL در آموزشگاه فنی حرفه ای مدرس
  5. نحوه ثبت نام در دوره ICDL فنی حرفه ای در آموزشگاه مدرس
  6. شهریه ثبت نام کلاس icdl
  7. مدت زمان کلاس ICDL فنی حرفه ای
  8. مدت زمان دریافت مدرک icdl فنی حرفه ای
  9. منابع آموزش ICDL فنی حرفه ای
  10. آزمون فنی حرفه ای ICDL
  11. نمونه سوالات ICDL فنی حرفه ای
  12. مدرک icdl فنی حرفه ای
  13. جزئیات سرفصل دوره آموزش ICDL فنی حرفه ای
  14. نکات تکمیلی دوره آموزش مهارتهای هفتگانه ICDL

آموزش دوره ICDL شامل هفت مهارت کاربردی است .از این رو دوره آموزشی ICDL بنام دوره آموزش مهارتهای هفتگانه icdl نیز شناخته می شود. این مهارتهای کاربردی عبارتند از :

  • مبانی و مفاهیم
  • سیستم عامل مقدماتی
  • اینترنت و ایمیل
  • ورد Microsoft Word
  • اکسل Microsoft Excel
  • اکسس Microsoft Access
  • پاورپوینت Microsoft PowerPoint

در اینجا تلاش می کنیم که شما را با دوره آموزش کاربر ICDL فنی حرفه ای که در آموزشگاه فنی و حرفه ای مدرس بصورت آموزش حضوری ICDL ، آموزش آنلاین ICDL ، و آموزش بصورت فیلم آموزشی همراه با پشتیبانی انجام می شود آشنا نمائیم.

معرفی جامع دوره آموزشی ICDL چیست؟

ICDL چیست؟

ابتدا مشخص نمائیم که ICDL به چه معنایی است. ICDL مخفف International Computer Driving License به معنای گواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر است ، این دوره در حقیقت شامل ابتدائی ترین و در عین حال الزامی ترین دانش در زمینه استفاده یا همان کاربری کامپیوتر است که هر فرد لازم است که بداند.

آموزش iCDL در بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای
دوره آموزشی ICDL در بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای

آموزش ICDL

کلاس ICDL توسط آموزشگاههای فنی حرفه ای ، جهاد دانشگاهی ، بنیاد ICDL، سایتها و موسسات مختلف ارائه می گردد. آموزش ها بصورت های گوناگون حضوری ، آموزش آنلاین ICDL ، آموزش غیر حضوری بصورت فیلم آموزشی ارائه می گردد. از این میان به جرائت می توان گفت: آموزش ICDL فنی حرفه ای، از نظر گستردگی و کامل بودن مباحث از بهترین دوره های آموزش ICDL است. که کلیه مباحث آموزش ICDL را بصورت جامع ، تخصصی و حرفه ای آموزش می دهد.

از نظر اعتبار مدرک آموزشی نیز آموزش ICDL فنی حرفه ای بهترین دوره آموزش ICDL است. که می توان انتخاب نمود. مدرک ICDL فنی حرفه ای مدرک بین المللی و معتبر است که شما می توانید آنرا ترجمه نمایید. در ادامه مفصل تر به دوره های آموزشی ICDL فنی حرفه ای خواهیم پرداخت.

برای آشنایی با نحوه دریافت مدرک بین المللی فنی حرفه ای از سایت فنی اگزم faniexam.ir کمک بگیرید.

آموزش ICDL فنی حرفه ای

آموزش ICDL فنی حرفه ای بصورت کامل در دوره استاندارد کاربر ICDL ارائه می گردد. دوره کاربر ICDL بصورت کامل هر ۷ مهارت ICDL را پوشش می دهد. برای مشاهده استاندارد کامل ICDL اینجا کلیک کنید.

شرح استاندارد آموزش کاربر ICDL فنی حرفه ای

در شرح استاندارد آموزش کاربرICDL به عنوان استاندارد آموزش شغل (لازم به ذکر است که استاندارد آموزش شغل نسبت به آموزش استاندار شایستگی دارای برتری از لحاظ کیفیت مدرک دریافتی می باشد.) چنین آمده است:

كاربر ICDL شغلي است در حوزه فناوري اطلاعات، كه شامل شايستگي هاي بكـارگيري سيسـتم، سيسـتم عامـل كاربردي، كار با اينترنت، استفاده از سيستم عامل كاربردي ،اينترنت كاربردي ، واژه پردازي با Word ،كار بـا صـفحه گسترده Excel ،كار با پايگاه داده Access و ارائه مطلب باpoint Power مي باشد. اين شغل با كليـه مشـاغلي كه كاربردي كامپيوتر و كاربري كامپيوتر را دارند در ارتباط است.

استاندارد کاربر iCDL فنی حرفه ای

تعریف دقیق استاندارد کاربر ICDL

دوره بين المللی كاربری كامپيوتر، كه از آن به عنوان سواد كامپيوتری ياد مـی شـود، در واقـع اسـتاندارد ی جهـت شناسايی ميزان توانايی افراد در بكارگيری صحيح كامپيوتر می باشد.
اين استاندارد در اروپا با نام ECDL شناخته می شود
اين استاندارد در جهان با نام ICDL شناخته می شود

استاندارد کاربر ICDL فنی حرفه ای

سرفصل های استاندارد کاربر ICDL

ردیفسرفصل های استاندارد کاربر ICDL
1بکارگیری سیستم
۲کار با سیستم عامل
۳کار با اینترنت
۴واژه پردازی با Word
5کار با صفحه گسترده Excel
6کار با پایگاه داده Access
7ارائه مطالب با POwerPoint
سرفصل های استاندارد کاربر ICDL
سرفصل آموزش ICDL استاندارد
سرفصل های آموزش کاربر ICDL

دوره آموزش ICDL در آموزشگاه فنی حرفه ای مدرس

آموزشگاه فنی حرفه ای مدرس بعنوان بهترین آموزشگاه فنی و حرفه ای شناخته می شود . و طبیعتا دوره آموزش ICDL هم در این مجتمع آموزشی با بهترین کیفیت ارائه می گردد. این دوره آموزشی بصورت حضوری ، آنلاین یا فیلم آموزشی ارائه می گردد. امکان دریافت مدرک بین المللی برای شرکت کنندگان در دوره وجود دارد.

در آموزشگاه فنی حرفه ای مدرس ضمن ارائه مطالب و مهارت های کاربر ICDL مطابق با استاندارد کاربر ICDL فنی حرفه ای ، بسیاری از محتوی های آموزشی که کاربردی بوده و برای بهبود عملکرد در محیط کار ضرروی هستند با اینکه در استاندارد آموزش فنی حرفه ای وجود ندارد در دوره بصورت کامل ارائه می گردد.

آموزش ICDL
بهترین آموزش ICDL

فیلم معرفی دوره کاربر ICDL آموزشگاه مدرس

برای دوستانی که تمایل به ثبت نام در دوره ICDL فنی حرفه ای را دارند در این فیلم این دوره آموزشی معرفی گردیده است.

نحوه ثبت نام در دوره ICDL فنی حرفه ای در آموزشگاه مدرس

دوره آموزشی کاربر ICDL به سه صورت مختلف در آموزشگاه مدرس ارائه می گردد که شما می توانید در هر یک از روشهای آموزشی که تمایل دارید ثبت نام نمایید . ثبت نام کلاس ICDL به سه شکل حضوری ، دوره آموزش آنلاین ICDL ، و خرید فیلم آموزش ICDL انجام می شود.)

دوره حضوری آموزش ICDL

مهارتهای هفتگانه ICDL برای دوستانی که در اصفهان هستند بصورت حضوری برگزار می گردد. کلاس ها اصولا بصورت ۳ یا ۲ روز در هفته و در شیفت های صبح یا عصر به انتخاب شما برگزار می شود. مکان برگزاری کلاس ها در شعبه اصلی آموزشگاه مدرس واقع در اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان گلستانه روبروی پارک گلستان در مجتمع آموزش فنی حرفه ای مدرس انجام می شود.

تعداد نفرات کلاس بین ۵ تا ۱۰ نفر است و هر نفر یک سیستم مجزا برای تمرین های عملی خواهد داشت. زمان هر جلسه از کلاس بنا به شرایط دوره بین ۱٫۵ تا ۲ ساعت و تعداد جلسات آموزش بنا بر ساعت هر جلسه ، بین ۳۵ تا ۴۲ جلسه متغیر است . که زمانی بین ۲٫۵ تا ۳ ماه طول دوره خواهد بود. برای دوستانی که در آزمون شرکت می کنند قبل از آزمون عملی فنی حرفه ای هم یک جلسه رفع اشکال برگزار می گردد.

دوره آموزش آنلاین ICDL

آموزش آنلاین ICDL برای دوستانی که در سایر شهر های ایران یا کشور های دیگر تمایل به شرکت در دوره آنلاین آموزش ICDL را دارند ، انجام می گیرد .این دوستان نیز بنا به شرایط می توانند در شیفت های صبح یا عصر در کلاس ثبت نام نمایند .عموما کلاس ها ۲ روز در هفته برگزار می گردد و تعداد جلسات آنلاین آموزش کمتر از تعداد جلسات حضوری است .اما نگران نباشید ! تمرین های کامل عملی و آزمون آنلاین و رفع اشکال بصورت کامل انجام می گردد .

ضمن اینکه تجربه نشان داده است که شیوه آموزش آنلاین هم مانند آموزش حضوری در آموزشگاه مدرس به گونه ای است که کوچکترین مشکلی در خصوص یادگیری برای شما ایجاد نخواهد شد. برای شرکت در کلاس آنلاین آموزش ICDL تنها نیاز به اینترنت و مرورگر (بهتر است از گوگل کروم استفاده کنید) دارید که تقریبا همه افراد به آن دسترسی دارند .طول دوره آنلاین بین ۱٫۵ تا ۲ ماه می باشد. امکان شرکت در آزمون فنی حرفه ای ICDL و در یافت مدرک بین المللی ICDL برای دوستانی که در دوره آنلاین ICDL شرکت می کنند نیز وجود خواهد داشت.

خرید فیلم آموزش ICDL

فیلم آموزش ICDL برای دوستانی مناسب است که زمان ثابت برای شرکت در کلاس آموزش حضوری یا کلاس آنلاین ICDL را ندارند . با خرید فیلم آموزش ICDL لینک مشاهده دوره در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید با دانلود فیلم آموزش ICDL و مشاهده هر قسمت، تمرین مربوط به آن قسمت را انجام داده و در صورت داشتن اشکال از پشتیبان سوال خود را می پرسید و به همین ترتیب جلسات مختلف را مشاهده می فرمایید.فیلم های آموزش ICDL، به صورت کامل و جامع مهارتهای هفتگانه را بصورت شیوا ، روان و کاملا کاربردی توضیح داده است. تجربه نشان داده که دوستانی که به این ترتیب در کلاس شرکت نموده اند همه مطالب را بصورت کامل بدون کمترین اشکال آموخته اند. امکان شرکت در آزمون فنی حرفه ای ICDL و دریافت مدرک بین المللی ICDL برای شرکت کنندگان در دوره مجازی نیز وجود خواهد داشت.

شهریه ثبت نام دوره آموزش کاربر ICDL

ردیفشبوه برگزاری آموزش ICDLشهریه مصوب فنی حرفه ای ۱۴۰۱مبلغ تخفیفشهریه دوره آموزشی ICDL آموزشگاه مدرس
۱دوره حضوری آموزش ICDL1,742,400 تومان۴۲,۴۰۰ تومان۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان
۲دوره آموزش آنلاین ICDL1,393,920 تومان۰۱,۳۹۳,۹۲۰ تومان
۳خرید فیلم آموزش ICDL1,393,920 تومان۰۱,۳۹۳,۹۲۰ تومان
شهریه کلاس ICDL فنی حرفه ای

مدت زمان کلاس ICDL فنی حرفه ای

بصورت معمول کلاس ICDL بر مبنای استاندارد فنی حرفه ای ( لازم به ذکر است که آموزش ICDL در آموزشگاه فنی حرفه ای مدرس بصورت کامل تر از استاندارد ارائه شده سازمان فنی حرفه ای انجام می شود) و بصورت غیر فشرده حدودا ۲٫۵ تا ۳ ماه و بصورت فشرده یکماه است .

کلاس ICDL آنلاین حدودا یکماه و نیم به طول می انجامد . درصورتیکه عجله دارید و نیاز دارید به سرعت ICDL را آموزش ببینید می توانید از طریق خرید فیلم آموزش ICDL اقدام نمایید. آموزشگاه مدرس تضمین می کند که فیلم های آموزشی تولید شده برای ICDL محتوی کامل و بیان ساده و کاملا کاربردی به شما ارائه می کند که برای شما کاملا قابل فهم است می توانید درصورت نیاز یک قسمت فیلم آموزش ICDL را بصورت رایگان دریافت نمایید تا با نحوه تدریس در فیلم های آموزشی آموزشگاه مدرس آشنا شوید. فیلم های آموزشی را درصورت داشتن پشتکار می توانید طی ۳ روز آموزش ببینید

مدت زمان دریافت مدرک فنی حرفه ای ICDL

پروسه آزمون کتبی و عملی فنی حرفه ای بسته به زمان ثبت نام بین یک تا دو ماه دریافت مدرک بین المللی فنی حرفه ای زمان نیاز دارد. توجه بفرمایید که از آنجایی که زمان آزمون بسته به زمان اعلامی از طرف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است ،آموزشگاهها هیچگونه دخل و تصرفی در زمان برگزاری آزمون ندارند.

منابع آموزش ICDL

کتابهای زیادی در زمینه آموزش ICDL به بازار ارائه شده است . هر کتاب ICDL مزایا و معایب خود را دارد. در کلاس های ICDL آموزشگاه مدرس تاکید بر جزوه آموزش ICDL ارائه شده از طرف آموزشگاه فنی حرفه ای مدرس است ، که در آن مطالب بصورت کامل و جامع ، کاربردی و بدون حاشیه و مطالب اضافه ارائه گردیده است .

اما در رابطه با معرفی کتاب آموزش ICDL ، کتابهای انتشارات صفار و کتابهای انتشارات دیباگران کتابهای مناسب و خوبی هستند که از این میان توصیه ما به دوستان خرید کتاب کاربر ICDL انتشارات صفار نوشته علی موسوی و مجید سبزعلی گل است.

شرکت در آزمون فنی حرفه ای ICDL

پس از گذراندن کلاس ICDL ، می توانید برای آزمون فنی حرفه ای ICDL از طریق آموزشگاه ثبت نام نمایید. پس از آن کارت ورود به جلسه خود را از طریق آموزشگاه یا سایت دریافت نموده و پس از آن در زمان و مکان مشخص شده ، با در دست داشتن کارت ورود به جلسه آزمون فنی حرفه ای و کارت شناسایی در آزمون آنلاین شرکت نمایید . حداقل نمره برای قبولی در این مرحله ۵۰ از ۱۰۰ نمره هست. پس از قبولی در آزمون آنلاین یا تئوری ، در زمان و مکان مشخص که توسط آموزشگاه اطلاع رسانی می گردد در آزمون عملی شرکت می نمایید.حداقل نمره قبولی در این مرحله ۷۰ از ۱۰۰ خواهد بود. نمره کل از ۲۵% نمره کتبی + ۷۵% نمره عملی تشکیل خواهد شد. برای ا طلاعات بیشتر راجع به مراحل آزمون اینجا کلیک کنید.

نمونه سوالات ICDL فنی حرفه ای

سوالی که اغلب برای دانشجویان وجود دارد این است. تعداد سوالات آزمون آنلاین ICDL فنی حرفه ای چند سوال است؟ اغلب در آزمون فنی حرفه ای تعداد سوالات آزمون آنلاین بین ۳۰ تا ۴۰ سوال است . در سایت آموزشگاه فنی حرفه ای مدرس نمونه سوالات آزمون ICDL بصورت PDF قرار گرفته است.تعداد نمونه سوالات ۱۵۰۰ سوال است . سوالات در سایت قرار گرفته است. درصورت تمایل به دریافت پاسخ سوالات می توانید از طریق صفجه تماس با ما با آموزشگاه تماس حاصل فرمایید. تعدادی پروژه های عملی نیز در سایت قرار گرفته است. می توانید با تمرین این سوالات آمادگی لازم را برای آزمون عملی بدست آورید. برای مشاهده نمونه سوالات کتبی و پروژه های آزمون عملی اینجا کلیک کنید.

دریافت مدرک ICDL از سازمان فنی حرفه ای

پس از قبولی در آزمون کتبی و عملی (حداقل نمره قبولی در آزمون فنی حرفه ای با احتساب ۲۵ درصد نمره کتبی + ۷۵ درصد نمره عملی ، ۷۰ ) می باشد. پس از اطلاع از قبولی در آزمون ، شما می توانید با پرداخت هزینه صدور گواهینامه فنی حرفه ای که مبلغ ۵۰,۰۰۰ تومان می باشد از طریق سایت استعلام گواهینامه مدرک بین المللی ICDL خود را دریافت نمایید. برای اطلاع از نحوه پرداخت هزینه صدور گواهینامه و دریافت گواهینامه و استعلام گواهینامه فنی حرفه ای ICDL از سایت فنی اگزم http://faniexam.ir/ می توانید اطلاعات کامل راجع به دریافت گواهینامه را کسب نمایید.

جزئیات سرفصل دوره آموزش ICDL فنی حرفه ای

همانگونه که پیشتر گفته شد کلاس آموزش ICDL بر مبنای استاندارد فنی حرفه ای شامل هفت مهارت اصلی است که در این بخش جزئیات مباحث هر بخش آورده شده است.(همانگونه که پیشتر گفته شد در دوره های آموزشی ICDL که در آموزشگاه فنی حرفه ای مدرس ارائه می گردد مباحث کاربردی دیگری نیز به این فهرست اضافه می گردد.)

بکارگیری سیستم

این بخش بعنوان مبانی و مفاهیم کاربردی نیز شناخته می شود که شامل دانش و مهارت های زیر است:

  • مفاهيم پايه سخت افزار
  • مفاهيم پايه نرم افزار
  • مفهوم نرم افزار (Software)
  • انواع شبكه (Types Network)
  • مفهوم انتقال داده (Transfer Data)
  • دنياي الكترونيك (world Electronic)
  • ارتباط (Communication)
  • شناسايي(Identity)
  • تاييد(Authentication)
  • حافظه و مخازن ذخيره سازي (Storage and Memory)
  • مفهوم ديواره آتش (Firewall)
  • قانون حق كپي (Copyright)
  • عملكرد كامپيوتر (performance Computer)
  • بكـار گيـري ابزارهـاي ورودي و خروجـي (output/Input Devices)
  • بررسي سيستم عامل (system Operating)
  • بررسي نرم افزارهاي كاربردي (Software Application)
  • بررسي انواع سيستم عامل و نرم افزار سيستمي
  • بررسي برخي از نرم افزارهاي قابل دسترسي موجود ويندوز
  • بررسي سرويس هاي اتصال به اينترنت
  • اتصال به اينترنت
  • بررسي سلامت (Health)
  • بررسي محيط زيست (Environment)
  • بررسي فن آوري اطلاعات و ارتباط در زندگي روزمره (ICT In Everyday Life)
  • بررسي امنيت داده (Security Data)
  • حفظ اطلاعات
  • بررسي ويروس ها (Viruses)
  • ايجاد امنيت در كامپيوتر
  • رعايت موارد مناسب جهت كلمه عبور
  • رعايت قانون حق كپي (Copyright)
  • بررسي پايان زمان استفاده از نرم افزار
  • تشخيص محل استفاده از داده ها
  • بررسي تاثير صحت داده ها

کار با سیستم عامل

در این بخش کار با سیستم عامل است که سیستم عامل مورد تقاضا آموزش داده می شود در حال حاضر آزمون از Windows 7 است .اما بنا به تقاضای دانشجویان Windows 10 , windows 11 تدریس می گردد. ضمن اینکه فیلم آموزشی windows 10 , windows 11 هم موجود است که می توانید خریداری نمایید.

کار با سیستم عامل شامل دانش و مهارت های زیر است که بدلیل تشابه فقط قسمت مهارت ها در این بخش آورده شده است. (دانش منظور بخش تئوری آموزش سیستم عامل یعنی همین مهارتهایی است که در ذیل آورده شده است.

  • روشن نمودن و راه اندازي مجدد كامپيوتر
  • بستن يك برنامه داراي مشكل و خاموش نمودن ايمن
  • استفاده از توابع راهنما
  • كار با آيكون ها
  • استفاده از پنجره ها
  • تنظيمات ميزكار ويندوز
  • مديريت فايل ها
  • مديريت پوشه ها
  • مرتب سازي ونمايش آيكنها
  • ايجاد ميانبر
  • تنظيم تاريخ و ساعت رايانه
  • تنظيم حجم صدا
  • تنظيم زبان
  • مشاهده اطلاعات سيستمي رايانه
  • ذخيره تصوير در ويندوز به روش هاي مختلف
  • كار با PAINT
  • كار با WordPad
  • كار با NOTEPAD
  • كار باcalculator
  • ايجاد انواع فايل ها به روش هاي مختلف
  • كار با صندوق بازيافت
  • رمزگذاري ويندوز
  • ساخت كاربر جديد
  • رايت سي دي
  • جستجو
  • فشرده سازي فايل
  • ويروس يابي
  • گزينه هاي چاپگر
  • چاپ

كار با اينترنت

  • رعايت موارد امنيتي
  • روز رساني نرم افزارهاي ضد ويروس و ايجاد امنيت
  • استفاده ازديواره آتش
  • حفاظت از شبكه ها بوسيله ايجاد نام كاربري و كلمه عبور
  • كنترل دسترسي به اينترنت توسط والدين
  • جستجوي پايه
  • تنظيمات مرورگر وب
  • كار با History و تنظيمات آن
  • نشانه گذاري هاي سايت
  • تكميل فرم
  • انتخاب يك موتور جستجوي مشخص
  • جستجو جهت يك جستجوي خاص با روش هاي تكميلي
  • ذخيره فايل ها
  • تكثير متن و تصوير از يك صفحه وب در يك سند
  • كار با نرم افزار outlook
  • چاپ
  • ايجاد و ساختار يك آدرس پست الكترونيك
  • رعايت اصول امنيتي
  • نامه الكترونيكي
  • بررسي مشكلات احتمالي در زمان ارسال ضميمه
  • ارسال يك نامه الكترونيكي
  • كار با سايت هاي مختلف ( خدماتي، آموزشي واجتماعي)
  • كار با كتابچه آدرس

واژه پردازی با Word

  • نرم افزارWordوكاربردآن
  • مديريت فايل ها
  • الگو،دياگرام ،پس زمينه سند ،نوشته هاي چند ستوني ويژگـــي Case Change ،ســـبك(Style،(نقـــاش (Format Painter)قالب
  • كنترلگرامريخودكار، ليستهاينشانگزاريشـده، پـرش هـا،
  • جدول، فرمول نويسي،سرصـفحه و پاصـفحه، شـماره صـفحه
  • ويژگي hyperlink
  • سمبل ها ،جداكننده سطر و صفحه ،ادغام پستي، ويژگي
  • Autocorrect ويژگي، Auto text
  • نرم افزارWordوكاربردآن
  • الگو،دياگرام ،پس زمينه سند ،نوشته هاي چند ستوني
  • ويژگـــي Case Change ،ســـبك(Style،(نقـــاش
  • (Format Painter)قال
  • چاپ، ادغام فايل ها

کار با صفحه گسترده اکسل

  • برنامه Excel و كاربرد آن
  • نحوه ورود داده ها، كپي نمودن فايل ها ،توليد دنباله اعداد
  • يادداشـت گـذاري روي داده هـا ،خطاهـا در Excel ،
  • آدرس دهي خانه ها، نماي برنامه Excel ،ثابت نگهداشتن سـطرها يا ستون ها
  • نحوه بكارگيري نشانه ها، قالب بندي شرطي، ماكرو، معتبرسازي داده هاي ورودي، محافظت از داده ها
  • اجراي برنامه Excel، ايجاد فايل جديد، كار با كاربرگ ها
  • ذخيره نمودن فايل ها در Excel
  • سازماندهي داده ها، ترسيم جدول، قالب بندي خانه ها، فيلتـركردن و جستجوي داده ها، فرمول نويسي، ايجاد نمودار، توابع
  • توابع كاربردي
  • چاپ

کار با پایگاه داده Access

  • برنامه Access و كاربرد آن
  • اصول طراحي بانك اطلاعاتي
  • نرمال سازي و شاخص(Index(
  • ويژگي هاي فيلدها، ايجاد جدول به كمك ويزارد
  • رابطه ها، ايجاد گذرواژه براي بانك اطلاعاتي، فرم ها، كنترل ها
  • بازكردن يك فايل موجود، ايجاد بانك اطلاعاتي جديد
  • ايجاد جدول در نمـاي Datasheet ،ايجـاد بانـك اطلاعـات
  • نمونه
  • توليدجدول ،كار با جدول ها، افزودن فيلد محاسـباتي بـه فـرم،
  • پرس و جوها، پرس و جوي پارامتري
  • كاربا گزارش ،فيلتر نمودن داده ها، ايجاد Switchboard ،
  • نمايش خودكار فرم،چاپ همه موارد

ارائه مطالب با Power point

  • برنامه PowerPoint و كاربرد آن
  • اسلايد ،فايل هاي برنامه
  • نحوه درج يادداشـت، شـماره اسـلايد، Transition ،نمـايش
  • سفارشي
  • دكمه هاي عملياتيMaster Slide
  • برنامه PowerPoint و كاربرد آن
  • اجراي برنامهpoint Power
  • توليد فايل جديد، نماهاي برنامه
  • فرمت هاي ذخيره پس زمينه اسلايد، طراحـي اسـلايد، پنهـان
  • نمودن اسلايد، كاركردن با تصـاوير، صـدا، نمـودار، پويانمـايي،
  • انيميشن متن
  • ايجاد پيوند، زمانبندي نمايش اسـلايدها ،سـاخت Package
  • نمايشي
  • چاپ

نکات تکمیلی دوره آموزش مهارتهای هفتگانه ICDL

آموزش دوره ICDL در چند دسته استاندارد فنی حرفه ای اجرا می شود؟

کلاس ICDL در استاندارد فنی حرفه ای دارای ۵ کد استاندارد است که ۲ کد استاندارد مربوط به نابینایان است . سه کد استاندارد دیگر یکی استاندار آموزش شغل و بقیه استاندارد شایستگی هستند. (لازم به ذکر است که درجه اعتبار استاندارد شفل بسیار بالاتر از استاندارد شایستگی است.) استاندارد شغل کاربر ICDL را پیش از این بطور مفصل بررسی نمودیم. اکنون دو استاندارد شایستگی دیگر را به اختصار بررسی خواهیم کرد:

استاندارد رایانه کار ICDL درجه ۲

استاندارد شایستگی ICDL درجه ۲ که بصورت خلاصه ICDL2 نامیده می شود شامل سه مهارت است:

  • بکارگیری سیستم
  • کار با سیستم عامل
  • کار با اینترنت و ایمیل

برای مشاهده کامل استاندارد رایانه کار ICDL درجه ۲ اینجا کلیک کنید.

مدت زمان استاندارد ۳۲ ساعت است که اصولا در کلاس های آموزشی ساعت کمتری مورد نیاز خواهد بود.

شرح استاندارد رایانه کار ICDL درجه ۲

رايانه كارICDL درجه ۲ از شايستگي هاي حوزه فناوري اطلاعات مي باشد. از كارهاي اين شايستگي ميتوان مواردي مانند بررسي سخت افزار ،بررسي نرم افزار،بررسي شبكه ها،بررسي فن آوري طلاعات و ارتباط در زندگي روزمره،بررسي امنيت،بررسي قانون،كار مقدماتي با سيستم عامل سيستم عامل،مديريت فايل،كار با برنامه هاي سودمند،مديريت چاپ،رعايت موارد اوليه كار با اينترنت،استفاده از جستجوگر،استفاده از وب،كار با خروجي وب،ارتباط الكترونيكي،استفاده از نامه الكترونيكي ،مديريت پست الكترونيكي را مد نظر قرار داد. اين شايستگي با كليه مشاغلي كه كاربردي كامپيوتر و كاربري كامپيوتر را دارند در ارتباط است.

استاندارد رایانه کار ICDL درجه ۱

استاندارد شایستگی ICDL درجه ۱ که بصورت خلاصه ICDL1 نامیده می شود شامل چهار مهارت است:

  • واژه پردازی با word
  • کار با صفحه گسترده Excel
  • کار با پایگاه داده Access
  • ارائه مطالب با Powerpoint

برای مشاهده کامل استاندارد رایانه کار ICDL درجه ۱ اینجا کلیک کنید.

مدت زمان استاندارد ۹۸ ساعت است که اصولا در کلاس های آموزشی ساعت کمتری مورد نیاز خواهد بود.

شرح استاندارد رایانه کار ICDL درجه ۱

رايانه کارICDL درجه ۵ از شايستگي هاي حوزه فناوري اطالعات مي باشد. از کارهاي اين شايستگي میتوان مواردي مانند واژه پردازي با Word ،کار با صفحه وسترده Excel ،کار با پايگاه داده Access و ارائه مطلب با Power pointرا مد نظر قرار داد. اين شايستگي با کلیه مشاغلي که کاربردي کامپیوتر و کاربري کامپیوتر را دارند در ارتباط است.

سوالات متداول درباره دوره آموزشی ICDL فنی حرفه ای

آیا گذراندن دوره ICDL برای پاسخگویی به سوالات آزمون های استخدامی موثر است؟

بله سوالات بیش از ۹۰ درصد آزمون های استخدامی ، شامل سوالات کامپیوتر و سوالات ICDL است که شما با گذراندن دوره آموزش ICDL بصورت ۱۰۰ درصد می توانید به این سوالات پاسخ دهید

آیا مدرک ICDL فنی حرفه ای برای مهاجرت قابل ترجمه است؟

بله مدرک ICDL فنی حرفه ای ، مدرک بین المللی و قابل ترجمه است. شما پس از دریافت گواهینامه می توانید به دارالترجمه های رسمی در سراسر کشور برای ترجمه مراجعه نمایید

آیا داشتن مدرک ICDL برای استخدام ضروری است؟

بله در اکثر مراکز دولتی و سازمان ها ، بانک ها ، دفاتر اسناد رسمی و غیره داشتن مدرک ICDL برای استخدام الزامی است .ضمن اینکه خیلی از این سازمان ها و مراکز داشتن مدرک ICDL را برای کارمندان فعلی خود الزامی نموده اند. در مراکز خصوصی نیز استخدام بدون تسلط و مهارت در ICDL تقریبا غیر ممکن است

آیا امکان شرکت مجدد در آزمون ICDL در صورت عدم قبولی در آزمون وجود دارد؟

بله . با هر بار ثبت نام در کلاس ICDL ، شما مجاز می باشید که دو بار در آزمون کتبی شرکت نمایید . یعنی درصورت مردودی در آزمون اول آنلاین می توانید برای آزمون کتبی مجدد ثبت نام نمایید. در صورت قبولی در آزمون کتبی و مردود شدن در آزمون عملی ، هم می توانید یکبار دیگر در آزمون عملی مجدد ثبت نام نمایید.



کلام آخر

می توانید سوالات و نظرات خود را درباره دوره آموزشی ICDL در پایین همین صفحه درج نمایید:

57 Comments

  1. باعرض سلام خدمت تمامی همکاران مجتمع اموزشی مدرس.
    واقعا خیلی دوره خوبی بود در کناراستاد مدرسی .
    ایشون خیلی خوب تدریس میکنند.
    من واقعا راضی بودم واز آموزشگاه مدرس تشکر میکنم.

    maryam
  2. از دوره ICDL آموزشگاه بسیار راضی هستم . با آرزوی موفقیت های مکرر برای آموزشگاه خوب مدرس و با عرض خسته نباشید خدمت تمامی اساتید مخصوصا سرکار خانم مدرسی عزیز.

    علی لطفی
  3. باسلام و وقت بخیر از همه لحاظ عالی هستند هم از لحتظ برخورد پرسنل و تدریس من برای دوره icdl ثبت نام کردم عالی بود من پیشنهاد میکنم

    Shahin
  4. با تشکر از زحمات شما اگر لطف بفرمایید از شروع کلاسها ابتدا جزوه ای در اختیار کارآموزان قرار داده واز روی همان تدریس کنید که استرس جزوه نباشد خیلی بهتر هست سپاس فراوان

    حمیده
  5. سلام آموزشگاه مدرسی دارای کادر و اساتید مجرب و بسیار خوش برخورد هست، دوره ICDL جامعی را ارائه می دهند و علاوه بر سرفصل های آموزشی نکات و موضوعات کاربردی بیشتری هم به فراگیران آموزش می دهند.
    با تشکر از اساتید و آموزشگاه مدرسی.

  6. سلام خدمت شما دوستان من از صمیم قلب میتونم بگم یکی از بهترین آموزشگاه ها هستند و نکته اصلی این است که هر کلاسی را بخواهید در این آموزشگاه‌ها می توانید پیدا کنید من خودم کلاس icdl شرکت کردم و کاملا راضیم. با تشکر فراوان از آموزشگاه مدرس🌷🌸🌼

    Amirali
  7. با سلام
    خدمت تمامیه کادر مجتمع اموزشی مدرس
    من اموزش icdl دیدم با استاد مدرس بمعنای واقعی عالی بودن
    از استاد عالیم تشکررر فراوان و خسته نباشید

    setareh
  8. با عرض سلام و خسته نباشی خدمت کادر محترم اموزشگاه فنی حرفه ای مدرس ممنون از زحمات بسیارتون مخصوصا سرکار خانم مدرس عزیز .
    موفق و پیروز باشید

    هنگامه شمس
  9. سلام روز بخیر

    ببخشید من زمان شرکت در کلاس های حضوری رو ندارم و میخواستم از طریق خرید فیلم آموزش ICDL اقدام کنم ، آیا سرفصل ها و نحوه اموزش دقیقا به همون کاملی و توضیحاتی هست که در کلاس های حضوری دارین و همون کیفیت رو داره ؟

    – جزوه های نمونه سوالات و آموزش و وتمرین های عملی که قید شده بهمراه پکیج فیلم آموزشی ارسال میشه و به دستمون میرسه ؟

    _ کسانی که بصورت آفلاین پکیج رو خریداری میکنن هم مراحل ثبت نام در آزمون فنی حرفه ای از طرف آموزشگاه براشون صورت میگیره ؟ چون من به سایت فنی حرفه ای مراجعه کردم برای ثبت نام آزمون و انگار قسمتی به عنوان ساعت آموزشی و شماره گواهینامه پیش نیاز میخواد

    و در آخر ببخشید سوالاتم زیاد شد آیا خود آموزشگاه هم آزمون انلاین یا عملی برگزار میکنه که مدرک جداگانه بده یا فقط صرفا به فنی حرفه ای ارجاع داده خواهیم شد

    با تشکر

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      بله همه سرفصل ها بصورت کامل و کاربردی و مطالب تئوری در قالب پاورپوینت بصورت کامل ارائه می شود و به جرائت می توانم بگویم دوستانی که بصورت غیرحضوری هستند بندرت حتی اشکالی پیدا می کنند که نیاز به پرسیدن داشته باشند. ضمن اینکه پشتیبانی هم بصورت کامل صورت می گیرد.
      آموزش و تمرین عملی مانند دوره های حضوری در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت.
      برای آزمون هم اگر در اصفهان حضور داشته باشید امکان معرفی شما به آزمون و دریافت مدرک را خواهید داشت و اگر در شهرهای دیگر هستید به شماره ۰۹۰۳۶۶۹۶۵۵۵ شهر خود را ارسال فرمایید تا بررسی شود.
      و در مورد سوال آخر شما بله کارآموزان به واحد آزمون ارجاع می شوند .
      با آرزوی موفقیت برای شما

      Admin
  10. با سلام و احترام
    با تشکر از تدریس عالی خانم مدرسی عزیز
    مربی مهربان، دلسوز، صبور و خوش اخلاق
    به طور کلی از این آموزشگاه، نحوه برخورد و تدریس مربی بسیار راضی هستم و آموزش در این آموزشگاه را به دوستداران علوم کامپیوتر پیشنهاد می‌کنم.

    zahra afghari
  11. باتشکر از برخورد مناسب و اخلاقیات خوب
    دوره آموزش icdl دوره بسیار کاربردی برای من بود
    و تشکر میکنم از برخورد خوب این محیط آموزشی
    حتما به اقوام خودم این آموزشگاه را توصیه میکنم

    hmazroei
  12. باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت تمامی کادر مجتمع اموزشی مدرس.
    واقعا خیلی دوره خوبی بود با تدریس استاد مدرسی .
    ایشون خیلی خوب تدریس میکنند و اخلاق خیلی خوبی هم دارند.
    من واقعا راضی هستم وازهمینجا‌ از آموزشگاه مدرس تشکر میکنم.🌷☘

    mohammad
  13. سلام من از آکادمی شما خیلی راضی هستم
    هم محیط آرومی رو فراهم کردید و هم بسیار عالی درس میدهید.
    با تشکر از شما💕💕

    mahboobe
  14. ممنون از توضیحات عالی و جامع و کامل شما. خیلی سرچ کردم ولی هیچ کجا مطلبی به این کاملی پیدا نکردم . لطفا در مورد بقیه رشته ها مخصوصا اتوکد هم این توضیحات را در سایت اضافه بفرمایید. پیشاپیش از شما تشکر می کنم

    nahid

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *